Att läsa böcker för att utöka sina kunskaper inom de ämnen man är intresserad av är vanligt. Oavsett om du är intresserad av vetenskap, städning eller kommunikation så finns det ljudböcker som passar dig. I det här inlägget har vi samlat några tips på böcker som berör olika ämnen inom media och kommunikation. De är för dig som redan jobbar på en webbyrå eller drömmer om att göra det, men även för dig som bara vill utöka dina kunskaper. För att lyssna på ljudböcker krävs det att du har tillgång till en eller flera ljudbokstjänster. Många av de böcker vi kommer att nämna finns på svenska ljudbokstjänster, och en del på utländska.
Digital passion och Digital succé av Frida Boisen
Frida Boisen är framgångsrik person som journalist, men nu även på den digitala marknaden. Hittills har hon släppt två böcker på ämnet: Digital passion och Digital succé där hon ger dig tips och råd om hur du lyckas i sociala medier.
Social media success for every brand av Claire Diaz Ortiz
Om du som företagare kan känna igen dig i att du gissar dig fram på hur företaget ska lyckas på era sociala medier så är den här boken för dig. Boken är fylld av saker som är bra att tänka på när ni tar fram en plan för företagets digitala närvaro.
Effektiv kommunikation och presentation av Stefan Lindström
Författaren bakom denna bok heter Stefan Lindström och har en stor erfarenhet som utbildningskonsult och föreläser inom ämnet. I den här boken delar han med sig av hur han nådde sin framgång och ger dig tips på kommunikation och presentationsteknik.
Magisk kommunikation av Patrik Lindkvist
En annan bok som berör ämnet kommunikation är boken magisk kommunikation av Patrik Lindkvist. I dagens samhälle där vi stöter på över 3000 kommersiella budskap om dagen så är det svårt att bli minnesvärd. Den här boken ger dig råd och tips om hur du som företagare kan sticka ut och nå ut till era kunder på det sätt ni önskar.
What customers crave av Nicholas Webb
Den fullständiga titeln på denna bok, skriven av författaren Nicholas Webb, är What Customers Crave: How to Create Relevant and Memorable Experiences at Every Touchpoint. Boken är för de företagare som vill lära känna sina kunder bättre, veta hur de tänker och varför kunden agerar som den gör. När du vet hur era kunder tänker och agerar så är det lättare att nå fram och därmed skapa en bättre kundrelation som kan leda till fler kunder.